سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سال 1339 سال آغاز زیستن حسین در شهرستان گرگان بود، او سال‌ها در سایه زحمات پدر و مادر زیست و با تلاش شبانه‌روزی پدر به کسب علم پرداخت و در حوزه علمیه ثبت‌نام کرد.اما دست تقدیر اورا به مصاف دشمن بعثی کشاند قدیریان مردانه در مقابل تجاوزگران ایستاد و نامش را در جرگه شهدای ایران اسلامی ثبت نام نمود. روز دهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 دب جردان اهواز میعادگاه او برای دیدار حق بود حیسن در سن 22 سالگی به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود، دست یافت.

ادامه مطلب...

بمباران شهرها

عراق در زمان جنگ تحمیلی بارها شهرهای ایران مورد تجاوز قرار داد. سپاه پاسداران اعلام کرد با موشک‌های ساخت ایران بغداد را خواهد زد. اولین موشک شلیک شده توسط ایران، بانک هجده طبقه رافدین را در بغداد مورد هدف قرار داد. دومین موشک در باشگاه افسران ارتش عراق در بغداد فرود آمد و حدود دویست نفر از فرماندهان عراقی را به هلاکت رساند. ادامه حملات موشکی ایران به بغداد باعث شد صدام از بغداد فرار کند و به ساطر یکی از شهرهای امن که از سوی فرماندهان ایرانی اعلام شده بود، پناهنده شود. ادامه مطلب...

 

آمار کلی شهدای جنگ تحمیلی

آمار کلی شهدای جنگ تحمیلی تعداد 213255 نفر بوده که شامل155081نفر در درگیری مستقیم با دشمن ، 16154نفر در حملات دشمن به شهرها، 11814نفر درحوادث متفرقه و سایر موارد 9889 نفر بوده است از این آمار تعداد 155259 نفر مجرد ، تعداد 55996 نفر متأهل ، تعداد 7054 نفر 14 ساله و کمتر ، تعداد 65575 نفر بین 15 تا 19 ساله  ، تعداد 87106 نفر بین 20 تا 23 ساله   ، تعداد 22703 نفر بین 24 تا 29 ساله  ، تعداد 30817 نفر 30 ساله و بالاتربوده است 

ادامه مطلب...

زان اوج بگو که چیست در آخر کار
    ان شاء الله تعالی همان طور که آرزوی همه ماست این انقلاب را به رهبری امام عزیز به انقلاب حضرت بقیه الله الاعظم امام مهدی(عج) پیوند خواهیم داد
که انقلاب جهانی اسلام می باشد.

ادامه مطلب...

شهید مجتبی محب روز 

مجتبی محب‌روز در سال 1345 ش در تهران پا به عرصه‌ی وجود نهاد. در دوران تحصیل شاگردی زرنگ و باهوش و مؤدب بود؛ چنان‌که تمام مربیان و مسئولین مدرسه از وی رضایت داشتند. 

مجتبی پس از سال دوم دبیرستان تصمیم گرفت وارد بسیج شود و به علت کمی سن خود را یک سال بزرگ‌تر معرفی کرد و مدت دو سال در بسیج سپاه‌پاسداران به پاسداری و خدمت پرداخت. وی از 8 سالگی نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت؛ به اجرای احکام اسلامی علاقه داشت. در کودکی همراه پدرش به مسجد می‌رفت، به خواندن قرآن و دعا علاقه‌مند بود. 

در دوران انقلاب با وجود سنّ کم در تظاهرات شرکت می‌کرد، اعلامیه پخش می‌کرد و بر دیوارها شعار می‌نوشت. در روز 22 بهمن در تصرف پادگان‌های نیروی هوایی و کلانتری 6 مشغول بود. پس از پیروزی انقلاب غالباً به پاسداری از نهاد‌ها می‌پرداخت. با ضد انقلابیون خصوصاً منافقین، درگیری فراوان داشت. 
او فردی بود خوش‌‌اخلاق، ساده، بی‌آلایش، خنده‌رو و مهربان؛ هنگام خداحافظی و رفتن به جبهه صورت پرمهرش هم‌چون گوهری تابان می‌درخشید. او به گونه‌ای مادرش را به آغوش کشید که معلوم بود برای آخرین بار است که مادر را می‌بیند. 

مجتبی محب‌روز با شروع جنگ‌تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی دوباره به جبهه اعزام شد و هر بار مدت یک سال با مزدوران بعث عراقی جنگید و بالاخره در دهم اردیبهشت سال 62 در عملیات بیت‌المقدس در جاده‌ی اهواز _خرمشهر هنگام دفاع از دین حق، جان خود را فدای میهن اسلامی و قرآن کرد و در سنّ 17 سالگی به لقا الله پیوست. 


خبر شهادت آقا مهدی چند روز دیرتر به لشکر رسید و پس از مقدمه‌چینی‌های زیاد اعلام شد، چون شهید زین‌الدین واقعاًَ توی دل بچه‌ها جا داشت!
در همین ایام یکی از برادران بسیجی خواب دید دشمن منطقه را بمباران شیمیایی کرده است و اولین نفری که مسموم شده، روحانی لشگر حاج آقا بسطامی است. وقتی هم با بچه‌های دیگر صحبت می‌کند، آتشی از دهانش بیرون می‌آید که حالت مسمومیت ایشان را به دیگران سرایت می‌دهد! ادامه مطلب...

«طلبة شهید: ابوالقاسم(حسن) حسن‌نژاد»

«ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه. . .» «توبه/111»

حمد خدایی را است که جهان را لباس هستی پوشاند و انسان این بزرگ‌ترین معمای آفرینش و اشرف مخلوقات را خلق کرد و بر این آفرینش به خود تبریک گفت. او را خلیفة خود در زمین قرار داد و همة هستی را به خدمت او گمارد آن گاه برای نجات انسان از گمراهی و هدایت او به صراط مستقیم سعادت، صد و بیست و چهار هزار پیغمبر را در اعصار مختلف برانگیخت و بر انسان‌ها منت گذاشته و خاتم انبیا، رسول اکرم، محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) را به عنوان آخرین پیامبر و واسطة روحی با انسان‌ها از میان آنان برگزید و کاملترین دین و راه سعادت و طریق رستگاری را به مردم نمایاند. برای اتمام حجت و ادامة سلسلة هادیان الهی، رسالت هدایت را بر عهدة دوازده ستارة پر فروغ آسمان ولایت و امامت نهاد و آخرین آنان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) واسطة فیض و تنها ذخیرة الهی را مأمور به غیب برای قیام و پرکردن جهان از عدل و داد کرد. 14 قرن که از ظهور اسلام می‌گذرد و در اوج مظلومیت مسلمین و مخصوصاً تشیّع و در زمانی که می‌رفت دیگر نامی هم از اسلام نماند، عنایت خدا شامل حال امت مسلمان ایران شد و انقلاب بزرگ به دست رهبری، الهی بنیان گرفت.

ادامه مطلب...

<      1   2   3      
folder98 facebook
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ