سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقدیم به مادر مظلومه ام حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها)

227ce215c0eb4b180f19913fe66b1623.jpg (500×336)

  میگویند لباس شهرت در حالی که اصلا نمیدانند لباس شهرت چیست و چه فرقی با روبند دارد.....

همان طور که اشاره شد در حدیث داریم بهترین اعمال سخت ترین آنهاست_افضل الاعمال احمزها_ اعمال و تشریعات الهی مراتبی دارند .در هرعملی از اعمال دینی مثل نماز روزه ،جهاد و... نهایت عمل و به عبارتی سخت ترین آن در نزد خداوند پسندیده تر است.در بحث حجاب نیز چنین است حد و مرز قانونی حجاب آنست که در کتب فقهی بیان شده است.ولی حالا شخصی دوست دارد بهترین حجاب را داشته باشد ، پس کسی نباید این آزادی فردی را که مخلّ آزادی اجتماعی نیز نمی باشد و هم چنین بالاترین مرتبه حجاب است را از وی سلب کند.که البته در نزد خداوند نیز بسیار ممدوح و پسندیده می باشد.

در زمان پهلوی برای آنکه ریشه ی عمیق حجاب را از بخشکانند ، کارهای زیادی کردند از جمله آنکه ، به زنان بدکاره پوشیه و چادر پوشاندند و این عقیده ی منسوخ هنوز هم در بعضی شهرها وجود دارد که این لباس خاص این افراد است و به جای آنکه ریشه ی این عقیده باطل را به مردم بشناسانند و از بین ببرند، از استفاده آن منع کرده و اسم جدیدی برایش نهادند لباس شهرت!!!!!

پس باید توجه کنیم که نباید سلیقه های فردی را در احکام دین راه داد و یابه آن تحمیل کرد. اگر کسی به هر علتی از پوشیه خوشش نمی آید نباید بدون علم و آگاهی بر چسب لباس شهرت بودن را به آن بزند. برای اطلاع بیشتر میتوانید به (اینجا) رجوع کنید.

یا می گویند پوشیه لباس اعراب است و در ایران مرسوم نیست در حالی که زنان ایرانی از زمانی که دین رسمی کشورایران دین زرتشت بوده سابقه زدن پوشیه را دارند. (مطالعه در اینجا)

 در اینجا بر فرض صحت این موضوع، این سوال مطرح است که مگر پیامبر ما عرب نبوده ودین یا قرآن یا همان چادر از عربستان وارد ایران نشده است؟ نمی دانم شاید حضرت زهرا(س) هم سیده  زنان عرب یا«سیده النساء العرب» است و نه «سیده النساء العالمین»؟!!چرا که حضرتشان درزمان حضوردر جامعه به طریقی حاضر می شدندکه فقط ازجهت پاها می توانستند سوی ایستادنشان را تشخیص دهند.

اتهام به افراط نیز که از واجبات به ظاهر متدینین است اما چهره افراطی از دین یعنی چه؟آیا آنان خود معنی افراط را می دانند؟
افراط یعنی زیاده روی در دین که خود موجب بدعت است. افراط بیشتر در عبادات و یا غلو در احکام ویا غلو در شخصیت های دینی والهی است که هریک موجب نوعی بدعت گذاری در دین می شود. این که فردی حجابی داشته باشد و  این حجاب را در نهایت شدت یا بهتر بگوییم اعلا درجه آن رعایت کند تا خود را از گرگ های انسان نما حفظ نماید وبه قوانین دین در اعلا درجه ی آن عمل کند ،افراط است. ؟!؟!؟!!


یا للعجب...
دین با رعایت قوانین آن در نهایت درجه افراطی نمی شود.دین زمانی افراطی می شود که یا بدعت گذار باشد و یا فرد نتواند قوانین دین را به نحو احسن با زمان تطبیق دهد و چهره ای تحجر مآبانه از دین ارائه نماید.تبعیت از سیره معصوم در رعایت حجاب ، چهره افراطی از دین نیست. بلکه بی توجهی به آن و هرج و مرج بی حجابی ، نشان دادن چهره ای نادرست از قوانین اسلام در جامعه مسلمانان است ( دقت کنید)

گاهی هم دلسوزانه قواعد بازی های فمینیستی را به خوردمان داده و می گویند با آزادی زنان منافات دارد. زمانه عوض شده است و این حجاب خانم ها را محدود می کند.

در این جا وبرای پاسخ به این دوستان کوته فکر یا دشمنان سیاس ،به صحبت امام خامنه ای(مد ظله) در روز زن امسال بسنده می کنم که فرموده اند:

 «زنان متدین ما در میدان هاى گوناگون و در همه‌ى قضایا جزو پیشروان بودند. قبل از شروع مبارزات تند مشروطیت، زن ها در میدان بودند. در یک برهه‌اى، مبارزات مشروطیت آرام بود؛ بعد شدت پیدا کرد، که همه وارد شدند. آن وقتى که هنوز همه وارد نشده بودند و در واقع فقط یک عده‌اى از علما و خواص دنبال این قضایا بودند، زنها بلند شدند، یک اجتماعى تشکیل دادند، آمدند اینجا سر راه حاکم و زمامدار وقت را گرفتند، او از دست اینها فرار کرد، رفت در کاخش مخفى شد! رفتند آن طرف، فراش‌باشى‌هاى دستگاه حکومت، اینها را کتک زدند. آن زمان با چادر و چاقچور وارد میدان شده بودند. اکثر قریب به همه‌ى شماها چاقچور را ندیده‌اید. چادر و چاقچور و روبند، نوع بسته‌ى حجاب اسلامى - ایرانى بود. با آن حالت، اینها وارد این میدان شدند. حالا یک عده‌اى خیال میکنند زن تا وقتى که بى‌حجاب نباشد، بى‌اخلاق نباشد، نمیتواند در میدانهاى گوناگونِ اجتماعى و سیاسى وارد شود. در همین انقلاب خود ما، در بعضى از نقاط کشور، زنها زودتر از مردها اجتماع راه انداختند، در خیابانها حرکت راه انداختند و مقابله کردند؛ که ما اطلاع قطعى داریم. در دوران انقلاب همین جور، در مبارزات گوناگون بعد از پیروزى انقلاب همین جور، در جنگ تحمیلى همین جور.(1)

می گویند پوشیه  برای افراد خشک مقدسی است که دین را به دلخواه خود تغییر داده اند

 همان حرفهایی که غیرمذهبی ها علیه چادر زدند و بازهم می زنند، به ظاهر مذهبی ها علیه پوشیه می زنند...

و گاهی صحبت از جلب توجه است ...

 موجب جلب توجه افراد نامحرم می شود یعنی چه؟
یعنی نامحرم به ما نگاه می کنند؟ نگاه به چه؟؟؟ نامحرم به ما برای چه نگاه می کند؟؟؟ اگر به صورت و آرایش و ......می خواهد نگاه کند ، که الان در خیابانها وفور نعمت است و می تواند از آنها بهره مند شود.
اگر به پوشیه زدن و روی پوشاندن می خواهد نگاه کند :
خب چادر هم مثل آن ، مانتو  نیز همین طور یا .....
به همه چیز که می توان ایراد گرفت و اصلا اگر هم حجاب نداشته باشیم باز هم نامحرم به ما نگاه خواهد کرد.
اولأ: تذکر این نکته مهم است ،که اگر دستور به حجاب خانم هاست ، دستور به نگاه آقایان هم هست.

ثانیأ: اگر توجه مردان به خانم های چادری هم زیاد باشد که حتمأ هم هست،آیا باید چادر راهم برداشت؟ یا نه چون ما به چادر عادت داریم این جا اشکالی ندارد فقط پوشیه محکوم به برداشتن است؟

گاهی هم می گویند ممکن است مردی با ندیدن صورت پیش خودچیزهایی بسازد نیزبایدگفت: مردی که این گونه بیمار است و ندیدن صورت برایش مساله ساز می شود، اگر صورت را ببیند چه افکاری را ممکن است در سر بپروراند!!!!!!!!!!!!

اری ، ما متهم به حجاب زیادی یا اضافه هستیم.....

چه زیبا گفته است شهید همیشه زنده ی من سید مرتضی آوینی:

دنیای عادات وارونه ، حقیقی است و سالک اگر قول و فعلش خلاف این عالم است ، نه از سر لودگی و مسخره گی است و نه با این نیست انگاری و نفی و انکار متجددین نسبتی دارد و نه قصد کرده است که عوام را در زحمت اندازد، بل او عالم عادات را خراب می کند تا حقیقت بنا شود.او ترک رسوم و عبادت و قیوداحکام کثرات می گوید و این چنین کس را مردمان " بیمار " می خوانند و " مجنون"

در اخر نیز درد و دلی دارم با امام زمانم حضرت مهدی (عج):

امام مهربانم ، مولای غریبم هر چقدر هم که به من توهین کنند، وهرچه به خاطر وظیفه ای که بر دوشم گرفته ام ، مستضعف واقع شوم لحظه ای میدان را خالی نخواهم کرد زیرا در قران خوانده ام که

 وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ(2)

پس به خاطر حجابم می جنگم ، زیرا به درستی کارم ایمان دارم ومی دانم در این زمانه امر به معروفی بزرگتر از عمل به حجاب وجود ندارد. یقین دارم که روزی می آیید تا اسلام حقیقی را به همه نشان دهید.

مولای من قسم به چادر خاکی و عصمت مادرتان در انتخاب پوششم فقط به ایشان اقتدا کرده ام،الگویم حضرت فاطمه ی زهراست.

وکسانی را که این گونه به ما طعنه وکنایه زده و حتی نسبت های بد می دهند را به خدا می سپارم زیرا که:

  إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ (3)

(نوشته شده توسط منادی معرفت)

.................................................................................................
پی نوشت: 

1) بیانات امام خامنه ای در جمع مداحان در روز زن اردیبهشت سال 91

2) سوره ی قصص ، ایه ی 5( و می‌خواستیم‌ ‌بر‌ کسانی‌ ‌که‌ ‌در‌ زمین‌ ‌به‌ زبونی‌ کشیده‌ شده‌اند منّت‌ نهیم‌ و ‌آنها‌ ‌را‌ پیشوایان‌ [مردم‌] گردانیم‌ و ‌ایشان‌ ‌را‌ وارثان‌ [زمین‌] کنیم‌)

 3) سوره ی نور 23، ایه ی 23( بی‌گمان‌ کسانی‌ ‌که‌ ‌به‌ زنان‌ پاکدامن‌ بی‌خبر [‌از‌ فحشا] و ‌با‌ ایمان‌، نسبت‌ زنا می‌دهند، ‌در‌ دنیا و آخرت‌ لعنت‌ شده‌اند و ‌برای‌ ‌آنها‌ عذابی‌ سخت‌ خواهد ‌بود‌.)

 


folder98 facebook
ابزار تلگرام

آپلود عکسابزار تلگرام برای وبلاگ